‘We slapen niet veel, maar als we slapen, slapen we lekker’

Samen met hun vrouwen runnen Salvatore en Davide Scamacca het Italiaanse restaurant Fratelli in Giethoorn. Inmiddels werken ook de kinderen mee in de zaak. Door de administratie volledig uit handen te geven aan AccountantsGilde kan de familie zich richten op wat ze het liefste doet: koken en gasten vermaken.

Bedrijfsnaam
Fratelli

Referentie door
Davide Scamacca, mede-eigenaar

Gevestigd in
Giethoorn

Toen de familie Scamacca de kans kreeg om in Giethoorn een pand te kopen en daar een restaurant te beginnen, was dat een droom die uitkwam. “Het is hier schitterend. Die kans moesten we grijpen. We houden van lekker eten maken en van gasten vermaken. We zijn dan ook het hele jaar open. In de zomer is het extra druk door de vele toeristen en zitten we elk weekend vol”, zegt Davide.

Tijd voor gasten

Omdat alle tijd van de familie naar het restaurant en de gasten uitgaat, vindt Davide het fijn dat hij zich over de administratie niet druk hoeft te maken en zich zo kan richten op wat hij het liefste doet. “Al onze tijd steken we in ons werk en in onze gasten. Ook in de winter, als het rustiger is. Er komen dan met name vaste klanten uit de omgeving. Voor hen pakken we echt uit met typisch Siciliaanse gerechten.”

Toen ze zochten naar een accountantskantoor die de gehele administratie op zich kon nemen, kwam het bedrijf uit bij AccountantsGilde. “Mijn broer had vanuit zijn andere onderneming al goede ervaringen met het kantoor. Marcel is nu zo’n 6 jaar onze vaste relatiebeheerder. Ieder jaar komen we met z’n allen bij hem langs om de jaarrekening met hem te bespreken. Dat verloopt heel goed. Alles is op tijd af en netjes geregeld.”

Het geeft rust

Davide vindt het belangrijk om de financiële zaken goed geregeld te hebben. Door bijvoorbeeld de salarisadministratie en het contractbeheer uit te besteden, kan hij zich richten op wat hij het liefste doet. “Het geeft ons rust. We slapen niet veel, maar als we slapen, slapen we lekker. Het is fijn dat je weet dat alles netjes is geregeld.”

Gerelateerde verhalen

Francois Goosen, eigenaar Everyone

‘No-nonsens
én
professioneel’

Gerrit Juffer, eigenaar Kagas

‘Ze geven me het gevoel dat ik de grootste klant ben’

MIJN GILDE